مراقبت از گوارش به همین سادگی است
به موزه علوم طبيعي چارده بلوط خوش آمديد
ادبي اجتماعي علمي

مراقبت از گوارش به همین سادگی است



تغذیه مناسب، ورزش روزانه، کنترل استرس و تنش های عصبی به عنوان مهمترین فاکتورهای زندگی سالم نقش مهمی در تامین و تداوم سلامتی دارد.
حسن سعادت نیا استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رییس هیات مدیره انجمن گوارش و کبد خراسان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تغذیه مناسب بدون تردید نقش مهمی در سلامت جسم و روح و تامین نیروی دفاعی بدن ما دارد.

وی مصرف غذاهای نامناسب را عامل تشدید بسیاری از بیماریها مخصوصاً بیماریهای گوارشی خواند و تصریح کرد: تغذیه مناسب، ورزش روزانه، کنترل استرس و تنش های عصبی به عنوان مهمترین فاکتورهای زندگی سالم نقش مهمی در تامین و تداوم سلامتی دارد.

رییس هیئت مدیره انجمن گوارش و کبد خراسان اظهار داشت: خود درمانی، مصرف داروهای مختلف به ویژه مسکن ها، آنتی بیوتیک‌ها، داروهای لاغری و چاقی بدون تجویز و مشورت پزشک به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا عوارض جبران ناپذیر و خطرناکی در پی دارند.

وی مصرف نان سبوس دار و میوه های حاوی فیبر را در بهبود عملکرد صحیح روده بزرگ بسیار موثر خواند و ادامه داد: مصرف حدود سه وعده گوشت قرمز و سفید مانند مرغ و ماهی برای عملکرد بهتر دستگاه گوارشی به افراد توصیه می شود.
 
سعادت نیا با تاکید به اینکه مصرف چربی به ویژه چربی های حیوانی باید محدود شود، گفت: استفاده از روغن‌های گیاهی مانند روغن کنجد، زیتون، آفتابگردان بر انواع حیوانی آن اولویت دارند و به افراد توصیه می شوند.

وی در زمینه مصرف قندهای ساده بیان کرد: مصرف قندهای ساده مانند شکر باید محدود شود و برای تامین کالری مورد نیاز بدن، استفاده از قندهای مرکب شامل سیب زمینی، برنج و غلات افزایش پیدا کند.

این فوق تخصص گوارش و کبد افزود: مصرف نمک نیز باید بسیار محدود شود و در صورت استفاده، مصرف نمک یددار توصیه می شود
http://www.asriran.com/fa/news/496601


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوع : <-CategoryName->


نويسنده :HD در تاريخ 3 آبان 1395برچسب:,

مترجم سایت

مترجم سایت